تقدیری دیگر

22 07 2008

حدود دو سالی از پخش برنامه کوله پشتی که با صدای رضا صادقی پخش می شد میگذره… اون موقع من و خیلی های دیگه تو این فکر بودیم که چطور بلاخره از بین این همه خواننده خیلی رسمی! مثل افتخاری و محمد اصفهانی یا شجریان و حسام الدین سراج، کسی رو آوردن که تقریبا ً تازه کار و محبوب قشر جوان جامعه و از همه مهمتر اینکه حرفهای متقاوتی برای گفتن داره…

مهدی زکی زاده - آهنگ طلسم تو از آلبوم تو منو دعوت کن

بعد از مدتی دیدیم که نه! انگار سنت شکنی ها ادامه داره؛ صدایی از فرزاد فرزین هم شنیده شد و کم کم رسید به محسن یگانه و حتی مهدی زکی زاده (که ترانه های فوق العاده ای هم داره)…

تا اینکه امروز در برنامه ای از شبکه 2 به نام «بزرگ مرد کوچک»، در تیتراژ پایانی صدایی آشنا به گوشم رسید! هر چقدر فکر کردم به خاطر نیاوردم که صدای کی می تونه باشه؛ کمی که گذشت، از داخل همون تیتراژ متوجه شدم که نوشته: خواننده: امیر احسان فدائی

فورا ً یاد ترانه هاش افتادم! ترانه هایی که با همراهی استاد ایرج (حسین خواجه امیری)  خوانده و من خیلی دوستشون دارم! البته ناگفته نمونه که احسان فدائی قبلی از این هم در سریال «من نه منم» اجرا داشته.

در این بین من از همین پخش صدای احسان فدائی و خصوصا ً مهدی زکی زاده بسیار شگفت زده شدم!

اگر به سبک مهدی زکی زاده آشنا باشید قطعا ً با من موافق خواهید بود.

جا داره از جناب آقای ضرغامی هم تشکر ویژه ای داشته باشم که شروع این سنت شکنی ها در دوره ایشون بوده و خوشبتانه هم اکنون نیز ادامه داره تا ببینیم در آینده چه تدابیری اتخاذ خواهد شد!

در اینجا آهنگی بسيار زيبا رو میذارم که چند وقت پیش، شبکه دو، روز جمعه ای (به نیت حضرت مهدی عج) گذاشته بود:

مشخصات آهنگ:

نام: طلسم تو

خواننده: مهدي زكي زاده

آنلاين گوش كنيد:

دریافت با کیفیت پایین

دریافت با کیفیت بالا

این هم متن شعر:

روی تو ندیدم و عمرم تمام شد
ابریشم خیال تو زنجیر دام شد
هر آرزو که بود به دل ذره ذره سوخت
شهد زلال عشق به کامم حرام شد
نازک تر از گل برگ یاس نشونی خونت کجا ست
شبیه جادو شده ها دلم شده طلسم تو
از کی بپرسم اسمتو ای اشنای نا شناس
به کی بگم که عاشقم که دردم را چاره کنه
کسی که درمونه منه غریبه آواره کنه
به کی بگم که گوش کنه قصه ی سر گردونیمو
کسی که فکری واسه این دل هزار پاره کنه
ای که هوای عشق تو یه عمره دنبال منه
اگه به خوابت ببینم خیال تو مال منه

ای که هوای عشق تو یه عمره دنبال منه
اگه به خوابت ببینم خیال تو مال منه
ای آرزوی گم شده تو یار و همزاد منی
تو باغ سبز خاطره گل بوته ی یاد منی

عشق تو در سرشتمه تنهائی سر نوشتمه
می سوزمو خیال تو تنها گل بهشتمه…

به کی بگم که عاشقم که دردم را چاره کنه
کسی که درمونه منه غریبه آواره کنه
به کی بگم که گوش کنه قصه ی سر گردونیمو
کسی که فکری واسه این دل هزار پاره کنه

پ.ن:

خدايي اين آهنگ رو با آهنگ هاي مشابه كه واسه معصومين خونده شده اند رو مقايسه كنيد، متوجه ميشين كه اين ترانه چه ارزشي داره…

کارها

Information

2 responses

23 07 2008
aMiN

راسی من از صدای صادقی خوشم می یاد

23 07 2008
aMiN

بلاگت خوشکل شده

پاسخی بگذارید

