بي باك من، كجا رفتي؟

5 09 2008

محمد بي باك؛ خواننده رپ، از 9 ماه پيش كه اقدام به دريافت مجوز از وزارت ارشاد كرد، مجبور به دادن تعهدي شد كه طي آن تا شش ماه نمي تواند هيچ كاري اجرا كند. در اين بين محمد تصميم ميگيرد كه با خواندن يك ترانه (تراك) به كل با دنياي رپ خداحافظي كند و براي ادامه تحصيلات خودش به خارج از كشور سفر نمايد….

—————-

الان كه دارم اين پست رو مي فرستم، بغض كاملا منو گرفته و چشام آماده ست براي يه گريه حسابي…

يك كلام مي تونم بگم محمد بي باك هم رفت؛ رفت اونور آب و با دنياي رپ براي هميشه خداحافظي كرد.

محمد بي باك؛ با آخرين تراكي كه اجرا كرد، نشان داد كه به معناي واقعي بي باك هست و مي ماند.

نمي دونم ديگه من به چه اميدي بايد از بي باك و شعر هاي ناب اون دفاع كنم؟ يادمه پيش هر كي بودم، برام فرقي نمي كرد كه طرفم آدم خوبيه يا آدم بديه، ريش داره يا نداره، فقط بهش مي گفتم آهنگ 300 و گوش كردي؟ آهنگ خدا نزديك است و گوش كردي؟ آهنگ من مجرم نيستم و چي؟ اونو گوش كردي؟….

آه… يه آه بلند و پر بغض براي يه بي باك ديگه كه به خاطر گوش هاي بسته و سنگين ما، حرفشو براي هميشه تموم كرد و گفت ديگه من نيستم…

بي باك رفتي؟ تمام؟ همه چي رو گذاشتي كنار؟ ديگه اون حرفاي قشنگ و نمي زني؟

ديگه نمي خواي بگي: به ايران اعتقاد دارم من به قدر قرآن؟

ديگه نمي خواي بگي: هر چیز و ندونم می دونم که خدا نزدیکه.

ديگه نمي خواي بگي: حرفم اینه مگه می شه که ما از خدا دور شویم؛ چه خدای کعبه، چه مصر ،چه اورشلیم؟

بي باك من، كجا رفتي؟ تا وقتي تو بودي  و اين ها رو گفتي، كدوم يكي از اين مردم بي غيرت شهر من به حرفات گوش دادن؟ كدوم يكي؟ هموني كه موهاش رفته بالا عين سيخ! يا اوني كه شكمش از خودش جلو تر ميره با اوني كه …. . كدوم يكي؟!

بي باك من كجا رفتي؟ حرف دلتو زدي بلاخره؟ بلاخره گفتي كه: آدماي اينجا دو رو و پستن؛ انگاري به هم رگبار دروغو بستن.

رفتي ولي اينو بدون كه خيلي ها (با منظور!) جاي خالي تو رو حس خواهند كرد. مي فهمن كه ديگه نمي تونن خودشونو به اون راه بزنن…

——————–

حاضرم قسم بخورم كه بهترين رپر ايراني محمد بي باك بوده و هست. حتي از ياس (ياسر بختياري) كه خودم بهش ارادت خاصي دارم هم جلو زده و معناي واقعي رپ رو به همه نشون داد. محمد هيچ وقت ادعاي رپر بودن نداشت و هميشه مي گفت كه من رپ مي خونم ولي رپر نيستم. اينو مي شد به وضوح از روي شكل ظاهريش فهميد. ياس از اول اينطوري نخوند و بعد از مدتي متحول شد، بعد از مدتي بي باك هم متحول شد و آثار و كارهاش به طور كلي مسير تازه اي به خودش گرفت. كافيه از آهنگ 300 به بعد كارهاشو گوش كنيد تا بفهميد كه اين محمد بي باك كي بوده.

شايد حرف هايي كه تا حالا زده خيلي ها زده باشن، اما محمد جوري اونها رو گوش زد كرد كه مو به تن هركسي سيخ بشه. ولي جاي تاسف داره كه با اين حرفها؛ جامعه اون رو مثل بقيه به آغوش نكشيد و كساني مثل پيشرو، هيچكس، ابليس، حسام استپس و… رو بالا بردن و طوري كه انگار كسي به اسم بي باك اين وسط نبود. اين يه درده باور كنيد يه درد عظيمه كه خود بي باك هم در آخرين ترانه خودش اينو گفته و به ما متذكر شده.

حقايق تلخي رو بازگو كرده كه بايد گوش كرد.

دانلود تراك بذار برم از محمد بي باك (RapidShare)

متن شعر:

دكلمه:

‹‹ میرم… شاید رفتنم دردی رو دوا نکنه

ولی مصلحت خواه من

میرم که شاید باشد سوی مصلحت، راه من… ››

بيا بريم مگه همه درا به روت قفل نبود

بيا بريم انقد واسه جوونا تو كفر نگو

بيا بريم آدماي اينجا دو رو و پستن

انگاري به هم رگبار دروغو بستن

وقتي پيششي رفيقت تو مرامش كشته

وقتي ميري مي كشه فحش ناموس رو پشتت

جامعه قطاره. بي باك تو مثل ريلي

وقتي نه مجنون داريم و نه يه باكره مثل ليلي

ميگي جوونها تشنه ي نصيحتن چي شد مشكشون؟

هه! بذار برم تنها بمونن با شيش و هشتشون

آخه واسه من اينجا قفسه هست يه جاي غم

چي بگم به تو كه مياد نفست از يه جاي گرم

واسه تو كه تا 1 ظهر مي خوابي و واسه مامان بابا جيره خواري

ولي من موندوم، اين زندگي و دو تا جيب خالي

من ميرم گرچه كه تا نيمه شب بازه چشمم

من ميرم ولي ندونستي تو راز عشقم

من ميرم اينو مي فهمي از لرزش لبهام

من ميرم و كسي نفهميد ارزش حرفام

به خودم ميگم كو كسي كه دركت مي كرد؟

بيا بريم بايد كنيم ترك ميهن

بيا بريم تا بميره مرد و نصيحتي

بيا بريم كه نباشه درد و اذيتي

حرفات تلخه راسته مثل مته ست تو گوششون

اسم تو هم سايه. مثل بختك رو دوششون

20 ميليون شنونده و اسم منو غيره كجاست؟

ليست مجرم ها و خواننده ي غير مجاز

با مستندت مي گي ايرانو شوكه كردي؟

نه! سوژه ي 70 ميليوني كه مثل جك بخندي

هي به خودم ميگم بي باك اين تركو كش نده

آخه خواننده رپ دليل ورود كراك به كشوره؟

پيرمرد كوپن به دستو مي پيچوني كه باطله همش

نابرادريه كه تا برق ميره مردم سر چهار راه قاتل همن

اگه هر لحظه ي جامعه خوردت مي كنه خب تو شبيه مايي

ما همه مرده پرستيم مثل مرگ خسرو شكيبايي

پس بذار منم برم بميرم كه كاملا قصه حاضره

شايد منم مجوز بگيرم بعد مرگم مثل ناصر

عبداللهي همه جا با دو تا بال تو برم

گرچه ترجيح حرف ما رو به خال، تور بدن

ولي اجتماعي بودم

واي. از اولم اشتباهي بودم

من ميرم گرچه كه تا نيمه شب بازه چشمم

من ميرم ولي ندونستي تو راز عشقم

من ميرم اينو مي فهمي از لرزش لبهام

من ميرم و كسي نفهميد ارزش حرفام

تو فضاي بسته نشون دادم معني پشتكار رو من

بذار برم كه شايد خيلي ها خوشحال شدن

به خدا بچه سر چهار راهو مي بينم بغض گلوم

مي گيره؛ ماها بديم؛ سامي يوسف خوبه؛ لوپ كلوم

جامعه بيمار رپ مثل قرصشه خب

مجوز به رپ؟ هه! مسخره ست پرسش تو

6 ماهه نخوندم و غم هاي دنيا رو به من كمونه كردن

ولي مثل بقيه من كي مشكلات و بهونه كردم؟

آره محمد تو اين سردار خشم

داستان زندگيمو مي دونستي صد باره اشك

مي ريختي تو كه عكسو در آغوشي

دو روز ديگه بي باكو مي سپاري به دست فراموشي

مسئله نگاه بد به رپ، رنج من، نه مسئله ماليه تا…

برادر بذار برم! نگو خاليه جام…

من ميرم گرچه كه تا نيمه شب بازه چشمم

من ميرم ولي ندونستي تو راز عشقم

من ميرم اينو مي فهمي از لرزش لبهام

من ميرم و كسي نفهميد ارزش حرفام

کارها

Information

28 responses

21 09 2010
محمد حسین

سلام میکنم به دوستا گلم من محمد هستم کسی که علاقه شدیدی به هنر و از جمله موسیقی داره بخصوص رپ .واقعا درست رپ کردن چیه کی میدونه.رپ از درد شروع شده برایه اینه که حرفتو بزنی تا همه بدونن حتی خیلی ها می تونن ازش استفاده کنن و قدر شرایطی که دارند رو بدونن.محمد که هم اسمه خودمم هستو ب تازگی شناختم اینقدر که حجم خوانندگان رو به افزایشه. اما کاملا مشخص که محمد مفهوم درست رپ کردنو میدونسته چراا که خودش هم تنفری که نسبت ریتم یا همون بیت های 6.8 داشت رو کاملا بروز میداده همون کاری که کسانی مثل ساسان یا همون مانکن به وسیله این ریتم ها خودشو تو دهنا انداخت بدون اینکه توجه داشته باشه چه ضربه ای ب رپ میزنه و چقدر انو پایین میکشه.واقعا حرفو خوب انتقال میداد احساس میکردی پیشته و مشگلتو میدونه این یعنی رپ باز امید هست که محمد برایه دل طرفدارانش بخونه باز هم شکر که هنوز کسانی مثل هیچکس ویاس.بهرام.وحتی پیشرو هستن تا بتوانند رپ فارس واقعی را نشان داده و باعث افتخار باشن برایه ایرانی به یادت همیشه هستم محمد جان .(محمد حسین) راستی id man m.h_ferrariهست اگر دوستان نظر یا سئوالی داشتن.

11 09 2010
parisa

درسته که بازم خونده اما کاش همین جا می خوند…

30 07 2010
parisa

امیدوارم حالا که رفته قدرشو بدونن…
واقعا جاش خالیه
((برادر بذار برم! نگو خاليه جام…))

30 07 2010
parisa

لیاقتشو نداشتن ، من خیلی دوسشدارم یعنی خیلی ها دوسشدارن ، خیلی حیف شد که رفت خیلی ماه بود ، خیلی…

25 07 2010
هامون

نمی دونم چی بگم کسی که عصبانی داد می کشه اگه خیلی عصبانی به چیزای دورو ورش آسیب میزنه ولی کسی که خیلی خیلی عصبانی سکوت میکنه و لبخند می زنه گاهی از بیچارگی خودش خندش میگیره.بهترین آهنگش به نظر من موج مثبت بود و بهترین کلامش
(من اگه سلاح ندارم ولی تو دستام قلمه)
من هم روزی باید برم.از وقتی به دنیا آمدم همه داشتن می رفتن.ولی نمی دونم کی میخواد بمونه و این کشور رو بسازه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

10 07 2010
shima

bibak rafte ya inke hanoz toye irane?khaheshan age khabari darid begid!

15 03 2010
امیر

[audio src="http://faryadrecord.persiangig.com/audio/Be%20Yade%20Bibak%20%28www.Faryad%20record.persiangig.com%29.mp3" /]

کیفیت 320

15 03 2010
امیر

[audio src="http://faryadrecord.persiangig.com/audio/Be%20Yade%20Bibak%201%28www.Faryad%20record.persiangig.com%29.mp3" /]

15 03 2010
امیر

موزیک فوق العاده و تکان دهنده به یاد بی باک

بعد از شنیدن خبر ناراحت کننده رفتن اسطوره رپ ایران یعنی بی باک گروه فریاد برای نشان دادن ناراحتی خود آهنگ به یاد بی باک رو وارد دنیای رپ کردند و شما می تونید این آهنگ رو الان با دو کیفیت دانلود کنید . واقعا قشنگ بود . حیف شد که بی باک رفت من عاشق خودشو شعراش بودم امیدوارم دوباره برگرده و بخونه

دانلود موزیک با کیفیت 320 حجم 8 مگابایت

دانلود موزیک با کیفیت 128 حجم 3 مگابایت

14 03 2010
امیر

خاک تو سر کسایی که باعث شدن بی باک من بره . نمی دونم باید چی بگم اعصابم خیلی بهم ریخته بخدا

3 12 2009
reza

eyvalllllllllllllllllllllllllllll
man ke kheyli khoshhal shodam
har vagt albomo khabar az bibak omad behem bego mamnooooooooon
senatour.reza@yahoo.com

10 08 2009
هادي

بچه حتماً خبر داريد

بي باك برگشته

يه آلبوم داره آماده مي كنه به نام جهان سوم

ولي خارج ايران

نميدونم هنو رفته يا داره مي ره

————————————
رامین: خبر خوبی بود. 🙂

5 07 2009
ali wyvern

منم اعتقاد دارم که بیباک بهترین رپر ایرانه ولی یه اشکال بزرگ داره. تو اهنگ هاش کفر میگه. اگه کفر نگه مخاطباش بیشتر میشن.
اگه میشه اهنگ 300 بیباک رو برام upload کنین. از هیچ جا نتونستم پیداش کنم. ممنون

21 05 2009
NiNi Jan

Bacheaa! Mail e BiBaK o nadarin? :?/:)

16 05 2009
هـــــــــــادي

بي باك جان چرا ميگه كسي حرفاتو نفهميد

مگه ما مُرديم

هنوز نميتونم باور كنم.

حتماً از حرفاي تكراري من خسته شدي اما من بازم ميگم من منتظر تراكهاي بعدي تو هستم.

16 05 2009
هـــــــــــادي

آقا محمد اگه ديگه نخوني نمي بخشمت

من هميشه به اينجا يامو حرفاي دلمو بهت ميزنم تا دلم خالي بشه.

من همچنان منتظرت هستم.

15 05 2009
میثم

بی‌باک عشقه منه.
کسی میدونه پس این دو تا ترک «زندگی» و «گله» رو واسه چی خونده؟
احتمالا بی‌باک دوباره برگشته.
خدا کنه همین‌طور باشه.

15 05 2009
هـــــــــــادي

من نميتونم باور كنم كه محمد كسي كه مي گفت: فقط يه بي باك وجود داره مثل خدا كه فقط
يكيه. اين كارو كرده

آقا محمد پس چــــــــــــــي شود. يعني ديگه تمــــــــــــــــوم.

محمد بي باك من منتظره تراكهاي بعدي تو هستم.

15 05 2009
هـــــــــــادي

مـــن نميتونم اينو باور كنم!!!!!!! حتماً شوخي ميكني؟؟؟؟؟

پس اون تراك……. واي خداي من……..

لــــــــــــــــــــــعــــــــــــــــــــــنــــــــــــــــــــــــت

27 04 2009
baran

man ke ashege bibak budam.alan vagean nemidunam chi begam.un aslan mes;le bagie nabud. ba hame farg dasht.vagean liagat dasht vali heyf ke javunaye ma har ja ye mu sikhio ye 2ta dast tekun dadan mibinan ashge un mishan.man ke kheyli motasefam.mishe emailesho be man ham bedin????

16 04 2009
NiNi Jan

*`!~!`* Bade 9Mah BiBak Ye Track dad birOon!!!!!! *`!~!`*

`*The Life*`

Hatman DownlOad Konid:

http://www.rapbrap2.com/article976.html
http://www.rapbrap2.com/article976.html
http://www.rapbrap2.com/article976.html

16 03 2009
masood

فقط میتونم بگم که بیباک خیلی مردونه هدفشو دنبال کرد ولی چیکار میشه کرد که تو سرزمینه ما همه هدف ها بی مفهومه امیدوارم بیباک به هدف هاش برسه و دوباره کارشو شروع کنه

—————————-
رامين: من هم اميدوارم…

14 03 2009
asal

بی باک بهترین بود
لطفا اگر از او e_mailدارید توی سایت قرارش بدید ممنون

8 03 2009
MOhammad

Modire in WEblog !!!! Mitoni Ye Tamas Ba IN ID dashte Bashi ! MamnoOn Misham !
BiBak_rapper
Hatman Montazeraaaaaaaam !

31 01 2009
NiNi jan

کسی mail چیزی از بی باک نداره؟

31 12 2008
atousa

فقط ميتونم بگم:افسوس…من كه يه عالمه گريه كردم

4 10 2008
احسان

به نظر من بيباك يكي از بهترين رپرهاي ايران هست … فكر هم مي‌كنم كه تا چند وقت ديگه دوباره بياد تو رپ ولي اينبار خفن بتركونه …

———————–
رامین: در اینکه بهترینه شکی نیست ولی احتمالش خیلی ضعیفه که برگرده به دنیای رپ. اون الان در موقعیت بهتری قرار گرفته در خارج از کشور.

5 09 2008
سعید

آهنگ‌های دیگه بی‌باک رو از کجا میشه دانلود کرد؟

——————
رامين: چيزي كه زياده سايت دانلود موزيك! مي تونيد اسم بي باك رو گوگل كنيد يا اگر خواستيد مي تونم خودم بذارم…

پاسخی بگذارید

