وردپرس 2.7 با يك دنيا تغييرات و زيبايي

5 12 2008

الان كه دارم مي نويسم در شور و شعفي هستم بس ناگفتني…!
انقدر خوشحالم و سر ذوق آمده ام كه نمي تونم بگم !
باور نمي كنيد؟
آهان… پس حتما نسخه جديد وردپرس رو نديده ايد.

سر انجام پس از چند هفته پرسش و پاسخ وردپرس . كام از كاربران خودش، تصميم رو بر اين گرفت كه در نسخه جديد علاوه بر رفع معايب پيشين، به جاي تغيير آيكون ها، به طور كلي يك تغيير اساسي در پنل مديريت (داشبورد) وردپرس بده.

wordpress-27-dashboard

wordpress-27-dashboard

اما اين تغيير يا بهتر بگيم، اين تعويض ! داراي ويژگي ها و امكانات جديدي هم هست كه شايد خيلي ها رو خوشحال كنه ! از جمله اينكه با زبان فارسي، سازگار تر شده…

اولين ويژگي مهم نسخه 2.7 وردپرس، استفاده از فناوري Ajax است كه همين مقدمه اي ست بر امكانات جديدتر و بهتر ديگه…

صفحه مديريت وبلاگ، به طور كلي عوض شده و تمام اجزا در حالت Ajax هستند. شما مي توانيد محل هر بخش را عوض كنيد و  يا حتي آن بخش را از پنل خود حذف كنيد !

wordpress-27-dashboard1

wordpress-27-dashboard

wordpress-27-dashboard3

wordpress-27-dashboard

در پنل سمت راست هم به راحتي مي توانيد تمامي اجزا را با يك كليك پنهان كنيد.

wordpress-27-dashboard21

wordpress-27-dashboard

اگر كمي دقت كنيد متوجه خواهيد شد كه اكثر موارد در وردپرس به GrayScale (سياه و سفيد) در آمده اند. اين كار هم از جنبه زيبا شناختي و هم از جنبه باز شدن صفحات تاثييرات مثبتي رو در پي داره.

اين از ظاهر قضيه… حالا ميريم سر اصل ماجرا.

اما امكانات و تنظيماتي كه در اين ورژن اعمال شده به نظر جالب تر مياد… به عنوان مثال چند تا از اون ها رو اينجا معرفي مي كنم:

1- سرعت بيشتر با Gears !

Tools – كه در آدرس http://YourBlogName.wordpress.com/wp-admin/   tools.php قرار داده شده، امكان قرار دادن Google Gears را به داشبورد وبلاگ شما مي دهد. گوگل گيرز در واقع برنامه اي است كه عكس ها و مطالب مرور شده شما را در كامپيوتر ذخيره مي كند تا در دفعات بعد، به جاي دانلود مجدد آنها، از روي هاردديسك خوانده شوند.

2-  كامنت ها را محدود كنيد !

شايد براي بعضي افراد زياد جالب نباشد، اما چنين امكاني كه بتوان كامنت ها را محدود به زمان كرد، قطعا بدرد خيلي ها خواهد خورد…

براي اين كار به بخش «تنظيمات» و سپس «گفت و گو ها» رفته و گزينه «Automatically close comments on articles older» را تيك بزنيد.

3- اسپمر ها را آزاد بگذاريد!

اگر دوست نداريد مي توانيد پست هاي قديمي را آزاد بگذاريد تا اسپم ها را هم قبول كنند !

به بخش «تنظيمات» و «گفت و گو ها» رفته و گزينه «Don’t discard spam on old posts» را تيك بزنيد.

پ.ن: متاسفانه علاوه بر آنچه كه من پيش بيني مي كردم، هنوز پوسته جديدي  به بخش پوسته ها اضافه نشده.

پ.ن 2: مطلب رو كتابي نوشتم چون اينطوري هم مزه اش بيشتره و هم دركش راحتتر 😀

پيوند هاي مرتبط:

وقتی گودر و وردپرس با هم لباس عوض می کنند !

کارها

Information

4 responses

19 01 2009
مسیح

دوسش دارم ! نمی دونم چرا قسمت tag هنوز فیلتره !

16 12 2008
kouchi

با سلام دوست عزیز من دانلود کردم میشه توضیح بدید چه جور نصب کنم

——————
رامين: به اينجا مراجعه كنيد.

5 12 2008
محمد جواد عبدی

سلام
چه حوصله ای داشتی این رو نوشتی…ولی جالب اما من در کل با هاش حال نمی کنم

———————–
رامين: عليك سلام جواد جان ! من شما رو مي شناسم داداش من ! شما با همون پارسي پي اچ پي خودت كار كن موفق هم باشي! 😀

5 12 2008
milaad

عالی بود 😉

——————–
رامين: قربان شما. ولي منو ميگيد يا وردپرسو ؟! 😀

پاسخی بگذارید

