آرام جان من کو؟

19 07 2009

ای مردمان بگویید آرام جان من کو             |            راحت‌فزای هرکس محنت‌رسان من کو

Imam Mahdi -aj-

حضرت مهدی (عج) - Imam Mahdi -aj

text_anvari_Ey Mardoman

[تصنیف بسیار زیبای سرو روان : با صدای علیرضا افتخاری]

گوش کنید (با کیفیت متوسط):

دریافت کنید (با کیفیت بالا): لینک دانلود

متن ترانه:

خدايا هر كس به خانماني دارد مهرباني
من مهربان ندارم نامهربان من كو؟

اي مردمان بگوييد آرام جان من كو؟
راحت فزاي هر كس محنت رسان من كو؟
نامش همي نيارم بردن به پيش هر كس
گه گه به ناز گويم سرو روان من كو؟

هر كس به خانماني دارد مهرباني
من مهربان ندارم نامهربان من كو؟
در بوستان شادي هر كس گلي بچيند
آن گل نشكنندش در بوستان من كو؟
سرو روان من كو؟

خدايا جانان من سفر كرد با او برفت جانم
باز آمدن از ايشان پيداست آنِ من كو؟

نامش همي نيارم بردن به پيش هر كس
گه گه به ناز گويم سرو روان من كو؟

اي مردمان بگوييد آرام جان من كو؟
راحت فزاي هر كس محنت رسان من كو؟
در بوستان شادي هر كس گلي بچيند
آن گل كه نشكنندش در بوستان من كو؟
سرو روان من كو؟

جانان من سفر كرد با او برفت جانم
باز آمدن از ايشان پيداست آنِ من كو؟
سرو روان من كو؟

پی نوشت: سراینده این شعر اوحدالدّین محمّدبن محمّد انوری معروف به انوری ابیوردی ، از شاعران و اندیشمندان ایرانی سده 6 قمری است. [ اطلاعات بیشتر در ویکی پدیا.  دیگر آثار انوری در سایت گنجور]

پی نوشت 2: آهنگ ساز این تصنیف زیبا، محمد جلیل عندلیبی است. پیشنهاد می کنم این تصنیف فوق العاده را با کیفیت بالا گوش کنید.

کارها

Information

5 responses

27 08 2010
naatoor

سلام . بلاگت رو خوندم . خوبه ، خیلی خوب . می شه لطفا تو ام بم سر بزنی و شاید دوس شیم . ممنون

15 05 2010
دختر ابلیس

سلام میشه خواهش کنم که آهنگ سرو روان را برای دانلود بگذارید ؟ بسیار بسیار کارتون زیبا ست واقعا مرسی

27 04 2010
عباس

ممنون عالی بود.

9 10 2009
lord_viper

سلام حاجی
خیلی جالب بود رسیدم تهش گفتم یه نظری هم بدم که از قدیم گقتن نظر واسه یه بلاگ نویس از اب و دون واجب تره
(اون قدیما که ما بلاگ داشتیم این حسو نداشتیم فکنم جدیدا مد شده)

————————————
رامین: علیک سلام 🙂 . البته همه تابع مد نیستند 🙂

23 07 2009
ریحانه

salam
ham tasnifeton khob bod ham baghiyeye matalebeton
movafagh bashid.

پاسخی بگذارید

