حل مشکل EasyPHP در ویندوز سون

28 09 2009

easy-php

حدود یک هفته ای هست که کوچ کردم به ویندوز Seven 64 Bit. اکثر برنامه ها به خوبی اجرا میشن و مشکل خیلی حادی وجود نداره، اما اگر شما هم ویندوز  Seven (خصوصاً 64 بیت) دارید و برای استفاده Local Server از نرم افزار EasyPHP استفاده می کنید، یقیناً به مشکل بر می خورید و با خطا مواجه میشید.

Apache:

در هنگام اجرای Apache احتمالا خطایی به شکل زیر مشاهده می کنید:

Apache cannot be runned: another Web server use the Web port
or port is blocked by firewall.

راه حل مشکل:

1- داخل نرم افزار، آیکون EasyPHP کنار دکمه Apache، را کلیک کنید.

2- از منوی Configure گزینه EasyPHP را بزنید.

3- چک مارک گزینه Check server’s TCP port before starting را بردارید و دکمه تایید را بزنید.

4- روی دکمه Apache کلیک کنید، اجرا خواهد شد!.

MySQL:

برای اجرای MySQL خطایی مانند خطای زیر خواهید دید:

Unexpected end of MySql… See log file?

این خطا، مربوط به سطح دسترسی فایل ها میشه و به راحتی قابل حله!.

راه حل مشکل:

1- به پوشه ویندوز و محل نصب نرم افزار برید. C:\Program Files (x64)

2- روی پوشه EasyPHPxxx راست کلیک و Properties رو بزنید. (xxx به جای نسخه نرم افزار است!)

3- به سربرگ Security رفته و دکمه Edit را بزنید.

4- اسم کاربری که با آن به ویندوز وارد شده اید را انتخاب کنید.

5- در بخش Permissions for Users چک مارک Allow را برای Full Control انتخاب و تمام پنجره ها را تایید کنید.

امیدوارم مشکل شما حل شده باشه. اگر باز هم مشکلی داشتید همین جا بگید… 🙂

منبع:  RawSwift.com

(با تلخیص! :D)

کارها

Information

5 responses

13 11 2010
وحید

سلام

آقا من یه ویندوز ویستا 64 بیتی دارم easy php 5 رو ریختم و طبق آموزش هایی که داده شده برای نصب جوملا بر روی لب تاپم عمل می کنم اما تو مرحله نصب جوملا گیر میکنه و صفحه سفید می مونه تو ویندوز xp هم امتحان کردم و جوملا تصب میشه اما برای ورود به پنل با اینکه فولدر Instal رو پاک می کنم و وارد admin میشم کل صفحه به هم ریخته میشه و یوزر پسورد رو که می زنم error میده اگه میشه راهنماییم کنید من چه کار کنم؟
مرسی

14 11 2010
یکی یه دونه

این مشکل احتمال زیاد از خود جوملا باید باشه، حقیقتش من وردپرس کار می کنم و جوملا رو دو سالی هست که کار نکردم و نمی دونم مشکل کجا می تونه باشه. اما اگر باز هم مشکل داشتید جوملا را در نرم افزار Xampp هم امتحان کنید شاید درست شد.

22 05 2010
محمد

دستت درد نکنه که واقعا مردی!

یه لطفی هم میتونی در حقمون بکنی و بگی چجوری می تونیم روی یه نسخه easyPHP چند تا سایت مختلف داشت؟

خودم اینو پیدا کردم ولی در مرحله تغییر فایل ویندوز دچار مشکل میشم.
http://www.trailheadinteractive.com/creating_multiple_virtual_sites_a_single_apache_install_windows_xp
ممنون ازت

7 04 2010
Ali

آقا دمت گرم
خیلی باحالی

3 12 2009
saeed

آقا دمت گرم عالی بود

پاسخی بگذارید

